Senilkedja

Jobbade till åtta och for sedan iväg på gymmet. Trots att jag var aningen skakis tog jag tag och fixade till min efterlängtade senilkedja. Gjorde en liten superenkel guide ifall någon skulle vilja prova.



Jag använde nål, tråd, sax, senilsnöre och en kejda.
Kedjor finns att köpa på diverse hobbyaffärer. Hittade min för ynka 17 kronor.
(Var noga att inte köpa för kort kedja!)


Klipp av det gamla senilsnöret. Finns även på panduro att bara köpa själva gummidelen.


Trä igenom kedjan. (ser att det blev en väldigt utförlig guide;)


Jag använde mig av nål och tråd. Gjorde massor av knutar och drog igenom nålen några gånger tills kedjan satt ordentligt. Finns säkert bättre sätt att färsta den på men nål och tråd funkar bra.


Fäst och klart!


Klart! Nu väntar jag på soligare dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0