En igelkottes räddare

Jag är dum nog att tro att kvällen skulle sluta annorlunda.
Människor är verkligen olika.

Lite segt på jobbet ikväll, väldigt lite folk och de som väl kom gick aldrig hem. Nu är jag iallafall hemma, äntligen. På vägen hem cyklar jag lagomt lycklig för att jag hade färdriktning mot haga, mitt hem.. trodde inte kvällen skulle sluta så tidigt. Tillbringade några minuter i tunneln för att rädda en igelkotte. Den lilla söta varelse var påväg under gångtunneln mot stora vägen där den väntade en säker död, även om den klarat den stora vägen skulle den garanterat råka illa ut under natten och ångra sitt äventyr. Jag kunde inte låta detta ske! Jag klev av cykeln och försökte förvandla mig til ett odjur och försökte "skrämma" upp igelkotten ur tunneln på rätt sida. Det tog sin tid men till slut lyckades jag utan att skada mig. Igelkotten smög iväg och tittade förargat på mig och inte direkt den tacksamma blicken som jag förväntade mig, jag hade ju faktiskt just räddat hans liv.

Nu sitter jag tillsammans med mina föräldrar som igår kom hem bruna och fina från utlandet. Melodifestivalen rullar på och vi ligger nästan sist, stackars Marlena. Ett litet hurra för Norge som ligger först och har över hundra poäng mer än Island som ligger tvåa... och nu tog jag en paus i skrivandet och plötligt gick Norge och vann. VAD KUL! Bra låt faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0