Bal

Ursäktar igen min dåliga uppdatering från igår men jag lovar, jag var bland världens stressade personer. Ni som inte vet hade vi tredjeårets gymnasielever bal igår här i Umeå, på Folkets hus.

Vaknade nio, åt frukost och sprang iväg till Marlene, min frisör. Hon tvättade håret på mig och la in glanskräm och sedan fick jag fria händer i frisörsalongen eftersom min granne senare på dagen skulle fixa min balfrisyr. Jag plattade håret och sprang hem och började sminka mig. Stressen var inte liten vid den här tidpunkten. Sara fixade en jätte söt fisyr och sedan lockade jag de övriga håret. Jag blev faktiskt rätt nöjd!

Klockan tre började folket strömma in men alla var långt ifrån klara. Alla sprang runt som kycklingar in och ut från toaletten och gjorde sig i ordning. Till slut kom föräldrarna och alla satte sig vid bords och drack lite. Bilarna for härifrån vid halv sex tiden och efter en stunds bilkö var det dags för röda mattan. Allting gick så fort och jag insåg först efter att det var röda mattan jag gick på. Väldigt mycket folk och jag sprudlade bara av glädje. Alla var så otroligt vackra och det var fantastiskt anordnat. Jag är så ledsen för 88orna som gick förra året och fick en sådan tragisk bal, det var säkert också därför dom fick lov att lägga extra krut på årets bal. Fantastisk var det i allafall, god mat, bra musik, härliga människor och en massa springande omkring. Jag är väldigt nöjd! Men nu är det slut vilket känns himla tråkigt, jag hoppas jag får en anledning att gå nästa år men hur skulle de se ut? Ja, man får helt enkelt se till att bli lite känd så att man får chans att gå på gala middagar och andra glamourösa tillställningar.

image540

   

Massa mer kort kommer sedan :)!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Ojj herrejösses vad underbart vackra ni är. Är ledsen att jag inte kom igår, men som det låter så skulle jag nog bara ha varit i vägen hehe.. Nämen jag ångrar faktiskt att jag inte for, fast möjligheten fanns inte ens för mig så, jag kan skylla på det :) Va kul att det blev lyckat, vi ses väl på fredag? Puss

2008-05-28 @ 13:48:09
Postat av: Ylva

Så sjukt fin du var! Vad roligt att du hade kul, verkligen. Din blogg är alltid nr. 1!!! Jag tycker att du borde skriva/kommentera hur mycket som helst så du kommer med på mest aktiva-listan. Alltså, du har verkligen en jättebra/fin/välgjord blogg som du ägnar tid åt, så varför inte tjäna massor med pengar? Jag tycker iallafall att du har alla ingridienser för att bli en storbloggare. Den där vita rosetten, som du skrev att du skulle visa hur man gjorde, det har du inte gjort. Snälla gör det? =) Stor kram på min favoritbloggare

(Jag skriver inget bloggnamn/URL, för jag vill inte att du ska tro att jag skriver det här för att folk ska läsa min blogg. Jag menar det verkligen. Förresten så blev jag jätteglad när du sa att jag gjorde dig glad. Kram igen)

2008-05-28 @ 17:12:35
Postat av: Lisa

Gu vad fin du var :)

2008-05-29 @ 08:53:11
URL: http://lissel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0