10 juni

Ja en speciell dag med mängder av känslor. Jag ska ta och berätta.

Vaknade för sent som vanligt men idag behövde jag verken äta frukost eller sminka mig eftersom att vi skulle få fin lunch i skolan och jag råkade somna med sminket på igår, jag var trött. Här fanns det faktiskt ingen stress utan mest förtvivlan eftersom det regnade spömycket ute och jag skulle gå till skolan denna dag.

Förutom att jag blev väldigt blöt så gick promenaden till skolan bra och jag träffade mina klasskamrater minst lika blöta utanför skåpet, sugna på att ta del av "fin" lunchen skolan hade att erbjuda. När vi väl kommer till vår matsal får vi veta att oj, skolledningen hade glömt bort att beställa mat och meddela vår matsal. Ja självklart, vi tar studenten imorgon vilket är lätt att glömma och förtränga. Ja nu försöker jag utrycka min ilska eftersom det var enbart den känslan som fanns i min blöta kalla kropp.

Tog mig hem och ja, det regnade fortfarande. Klockan halv fem skulle jag med mamma och pappa till Obs och sedan vidare till Erik. Han fyller nämligen 19 år idag. På dessa timmar hann jag ryka ihop med min mor, duscha, dricka varm riktigt choklad med min granne, hon plattade mitt hår, jag slog in paket, klädde om, sminkade mig och till slut ta mig till bilen som skulle ta mig till ersboda. Mängder av blandade känslor här.

Födelsedags firadet var bara jätte roligt hos Erik. God mat och tårta, bra match Sverige - Grekland och trevligt umgänge. Nu har jag precis tagit mig hem och gjort allt det sista till morgondagen. Jag planerar att ta mig upp klockan kvart över fem för att slippa stressa. Klockan kvart i sju ska jag gå till skolan om inte min far kan för min skull skjutsa mig. Snälla väder, regna inte imorgon. Jag ver verkligen inte vad jag ska ta mig till eller ha på mig ifall det regnar. Kollar in på alla väder prognoser som jag hittar för att framställa ett troligt väder men det ser inte bra ut.

Imorgon tar jag Studenten.
Jag hoppas och tror på en fantastisk dag, med eller utan regn.


Kommentarer
Postat av: E

Hoppas att du får en toppendag! Trots att solen inte lyser, och trots att gårdagen verkar ha varit sådär. Ha en fin student, och uppdatera gärna bloggen under kommande dagar och berätta hur det var, och med bilder :) Studenten var en fin dag minsa jag, hoppas du känner likadant!

2008-06-11 @ 10:22:36
Postat av: Anna

DET REGNADE INTE! :D

2008-06-12 @ 13:52:56
URL: http://annanicoline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0