Sött vitt tyg

Jag har planer  på att göra en kjol till kvällen. Jag har ett jätte sött vitt tyg med rosaröda små blommor på. Det har legat länge i tyghögen och juste idag kanske är rätt dag att börja skapa någonting fint av det. Kjolen skulle isånnafall vara mycket enkel, bara högmidja med smock som håller den uppe. Världsenkelt liksom, och kan säkert bli fint dessutom.
Vad tror ni?

Linn ringde precis och vi bestämde oss för att skjuta upp vår dejt till senare i veckan eftersom det regnar nu och allt skulle bli så stressigt. Jag höll med och ska snart sätta mig vid symaskinen.
Det har varit flera som undrar om smocken och ifall jag syr den själv osv, därför tänkte jag visa lite enkelt hur man syr smock lite senare.


'

Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste få säga att du gör jättefin kläder :) Och dessutom så har du en riktigt bra blogg, läser den slaviskt ;)

2008-07-04 @ 17:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0