En dag

Hela gårdagen blev en mysdag med Erik. Äntligen en hel dag tillsammans. Blev kanske inte alls så romantisk som vi tänkte eftersom båda var rätt slitna efter fredagens kalasade. Vi for i allafall till Strömpilen och handlade lite, både mat och lite shopping. Erik handlade massor, en randig bondelid tröja (hur snygg som helst, kan visa sen), en blå t-shirt, lila skärp och solbrillor från H&M. För mig fick det räcka med en ansiktskräm från Loreal och en mascara.

Vi åt middag hos Erik, grillat vilket var hur gott som helst. Sedan gick vi på bio och såg Narnia på kvällen. Filmen var faktiskt bra, iallafall bättre än förväntat. Dock var det lite misstajmade humorscener som förstörde lite av miljön och stämningen men annars helt okej.

Jag vaknade kring sex imorse av att min ena tå gjorde så in i norden ont. Jag kan inte beskriva smärtan, de kändes som att den skulle brinna upp. Jag sov väldigt dåligt nu imorse men låg kvar länge trots allt. Det visade sig senare att jag har fått en rejäl infektion efter ett skavsår på tån och jag går nu haltande runt för att inte låta någonting nudda. Även om det bara är en tå så är infektioner aldrig bra. Får hålla koll ifall febern kommer, då blir lösningen pencillin. Men troligen ska det gå över.
Det som är roligt nu är att jag och min granne ska ut med hunden och jag ska trampa runt (förhoppningsvis) i mammas foppadojjor eftersom jag inte kan ha några andra skor.

Efter promenaden ska vi sy, jag har planer på en jeansklänning. Har fått ett mjukt jeanstyg som jag är sugen på att börja leka lite med. Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0