Tung över axlarna

Hejsanhoppsan.
Måste börja med att säga hur glad jag blir över de kommentarer jag får, även om dom är få. Jätte kul att titta in och se att nån har skrivit =)

Vaknade idag kl 06:00 och var helt säker på att klockan var tio. Men så var icke fallet så jag somnade om.. grymt jobbigt att vakna sådär. Man blir så stressad.
Erik skjutsade mig till skolan. Vi hade bara en lektion men den var riktigt dryg och dessutom fick vi nya scheman och jag lovar er, det sämsta någonsin. Jag har tre håltimmar, måndag, tisdag och fredag som är över två och en halv timma. Hur kan en skola göra så? Dessutom när det är sista året! Jag dör. Rektorn säger bara att man ska plugga på hålen, men då säger jag såhär  VI HAR INTE SÅ MYCKET PLUGG SÅ MAN BEHÖVER PLUGGA 7 TIMMAR PÅ SKOLAN! Usch, ja ja har i allafall pratat med pappa om att ta med hans gamla bärbara dator till skolan dom dagarna så jag kan ta tag i mitt projektarbete.

Justja, idag har jag börjat nåt nytt. Mitt lite nyare nyttigare liv. haha så låter det väl varje år, men jag försöker iår ordentligt. Kom hem från skolan och for och tränade direkt, jätte skönt men jätte jobbigt och det är så otroligt frustrerande att man aldrig kan träna lika mycket som man gjorde med handbollen. Det går så mycket lättare att springa med boll och kompisar. Vet inte riktigt hur jag ska få ihop träningen med mina långa dagar som är utfyllda av HÅLTIMMAR men jag försöker, jätte mycket.

Just nu sitter jag och väntar på att pappa ska komma hem. Ska äta potatis och purjolöksoppa och pappa ska komma hem med keso och avokado till mina hårdmackor, mumma. Nyttigt och gott, haha. Till efterätt blir det varma hallon. Åh hur gott som helst, min mage bara skriker efter mat.

Jag har i allafall trots mitt sämsta schema tänkt att fortsätta det här året på bästa sätt och vara positiv eftersom det snart är slut med skolan. Det är inte värt att gräva ner sig, det är de verkligen inte. Hoppas ni också kämpar vidare, för jag antar att jag inte är ensam att vara skolläss.

Ska kolla vidare lite på nå goda recept att tipsa om senare.
Tjingeling! =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar håltimmar..skulle kunna offra mitt högraben för fler!
har bara en,som är 40 min.

2008-01-07 @ 18:25:47
URL: http://javiie.se.blogg
Postat av: Anonym

läss = less?

2008-01-07 @ 20:52:22
Postat av: Mimmi

Jag älskar din blogg Anna !

2008-01-08 @ 07:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0