Stockholm

Hej allihopa, nu är jag hemma igen!
Jätte kul att se att så många varit inne trots att jag inte haft någon dator att skriva från. Ska i allafall ladda upp med massa inlägg ikväll, då ska jag bara chilla och njuta av det nya året.

Tänkt i allafall skriva lite om vad jag gjort i Stockholm osv.
Allt jag handlat kommer jag att visa ikväll, :) hihi.

Jag kom hem igår med flyget vid sju tiden och for ganska direkt till Eriks match.
Skönt att vara hemma igen men jag får någon slags deppig känsla inom mig när jag far därifrån.
Aja kom för en stund sedan hem ifrån Erik. Fick tråkiga besked när jag kom hem, mamma berättade att Loka (min hund) som bott hos några bekanta under tiden, blivit biten över ryggen av två schäfrar. Hon har varit hos veterinären och som tur va kom hundägaren till schäfrarna och betalade. Hon behövde inte sy men dom har rakat lite av ryggen och lagt på nå grejs för att de ska läka bra. Troligen kommer hon att äta antibiotika för att inte få någon infektion. Hon kom hem nyss och verkade i rätt bra form, tills efter ett tag när jag insåg hur skuygg hon blivit. Hon sprang under soffan hela tiden så fort man rörde sig. Jag hoppas nu verkilgen att hon inte får nåt "men" för livet.

En till bra sak är att jag fått tillbaka proverna som jag tagit och dom visade ingenting konstigt. Tack gode gud.
Troligen så är det något knasigt virus, som jag hoppas inte dyker upp igen. Huvva ligen.

Tillbaka till Stockholmsresan.

Dag 1 27 december.image150
Jag åkte till Stockholm kring tio tiden på morgonen. Flygresan var hemsk, jag som älskar att flyga var rädd som jag vet inte vad. Landningen var väst, värsta någonsin. Alla ögon tittade runt och jag trodde seriöst att nu kommer de gå illa. Men till slut stannade planet och lyset för bältet försvann så det gick ju bra.
Mina små kusiner mötte mig vid flygplatsen. Jätte mysigt och jösses så stora dom blivit.
Vi for hem och tog de bara lugnt. Jag lärde dem att spela poker och det blev det vi sysselsatte oss med hela torsdagen.

På kvällen sköt vi upp raketer som dom fått u julklapp. Det var bara början av hat som jag fick mot raketer det här året. Dom for jag sprang runt som små illrar och det small här och där. Man har fruktansvärt lite koll på en raket, jag säger inget
mer.

Dag 2 28 decemberimage151
Vaknade tidigt och jag och grabbarna for till Vällingbycentrum för att gå en sväng på stan.
Det funkade riktigt bra, dom for på sina butiker och jag for på mina, men dom hängde även med på några av mina klädbutiker och vile prova kläder. Vi for till JC och dom provade massa snygga jeans och skjortor. Dom blev jätte fina så det slutade med att vi alla shoppade loss. Adam köpte ett par mörkblåa jeans. Jacob köpte en t - shirt och jag handlade ett grått långt linne till min basgarderob.

Vi for hem, åt och sedan åkte vi och hämtade Erik, mamma och pappa på flygplatsen. Vi for och lämnade av mamma och pappa på linnegatan och sedan for jag och Erik och min morbror förbi sumpan och tittade där jag växte upp. Jag hittade min röda lilla leksaks gunga som fortfarande fanns kvar.
Sjukt kändes det och lägenheten stod kvar. Åh.


Dag 3 29 decemberimage152
Erik och jag hade bestämt oss sedan länge att vi skulle tilll outlet i Barkarby den här  dagen.
Adam följde också med. Vi fick skjuts dit och satte igång med shoppandet direkt. Dom har så galet bra rea där och dessutom på outletpriset. Åh, I love it. =) Och det värsta av allt var att jag hittade min efterlängtade peak jacka, den som ni tidigare sett att jag velat ha. Dom reade den men den fanns inte i min storlek. Åh, den är så galet snygg. Jag hoppas att jag hittar den någon annanstans, vill så gärna ha den.  ->

Till slut blev det en ljusblå nike tröja på rea för mig. Funkar bra som myströja och träningströja.
Adam köpte en JL mössa och Erik handlade en jacka och lite mer. Vi åt lunch på billiga IKEA och handlade lite servetter och galgar. Mer orkade jag inte med, hade gärna varit där inne mycket längre om jag hade någon energi kvar.

Dag 4 30 december
Jag och Erik for tidigt in till stan eftersom vi nu skulle bo på linneagatan med mamma och pappa. Inge roligt alls att säga hejdå till pojkarna, men men. Vi for direkt ut för att handla.
En lång dag och mina fötter var döda när jag kom hem, nya skor och långa promenader hör inte ihop alls. Jag hittade lite smågrejer, två t-shirtar från urbanoutfiters (visar ikväll), en vit tjocktröja från diesel (visar också ikväll).

På kvällen var det middag med min mammas faster och mammas kusin och hennes man. Vi var helt slut efter dagens gående så vi tillbringade det mesta av kvällen som två soffpotatisar.

Dag 5 31 december image154
Nyår. Det hindrade inte oss från att ta en sväng till på stan. Vi tog gallerian, NK och Åhlens eftersom de var de som var öppet. Jag hittade en jätte snygg jacka från PUMA (visar ikväll), en gammelrosa färgad klänning från ginatricot och lite mer från gina som jag senare bytte. Det är så himla orättvist att vi inte alls har några bra affärer. Dom är i allafall himla få. Vi var inne i en affär i Pub.huset och där hade dom provrum som var helt galet stora. Speglar som väggar och en stor lädersoffa att sitta på, så ska provrum se ut! ->

På kvällen åt vi oxfilé och potatisklyftor. Hur gott som helst och sedan hade pappa köpt go glass. Vi tog det väldigt lugnt det här nyåret. Vi for ut kring tolv och kollade på nyårsraketerna. Vackert men förjävligt. Jag har ändrat min uppfattning om raketer totalt iår. Ska gnälla lite mer om det senare.







Dag 6 1 januariimage153
En slapp dag. Ingenting på stan var öppet så vi sov ut jätte länge och satte på en film efter vi vaknat. Till middag åt vi på en restaurang som hette Edo. Jag och pappa åt sushi buffé och mamma och Erik åt nå köttspett. Det var jätte gott men måste faktiskt få säga att min hemmagjorda sushi är mycket bättre. Sushi riset smakade inte riktigt bra, alldeles för torrt. Men helt klart godkänt,och man slapp ju göra nåt själv. Efter det for vi på bio, vi såg Guldkompassen. Den var riktigt bra eftersom jag är så löjligt intresserad av sånna där fantasy filmer. Men jag längtar bra mycket till den andra filmen.

Vi kom hem, packade så vi kunde gå på stan hela dagen efter.



Dag 7 2 januari
Idag skulle vi åka hem men det hindrade inte oss från att kliva upp tidigt och kila på stan en sista gång. Hittade två kjolar med hängslen, en grå lång t-shirt, ett par bruna höga skor, ett läder diadem och ett skärp.
Tog flyget kl tio i sex och var hemma strax innan sju.
Borta bra, borta bäst. Ska satsa på att fara dit under påsken också. Då de är jätte nära vår för dom medens vinter hos oss.
Längtar!


Hoppas ni också hade en bra jul och nyår.
Nu är det nya tag som gäller, 2008!
(
lägger in bilder på det jag köpte ikväll)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0