Anna-dagen

Kom precis hem från träning med tjejerna. Jag tänkte sätta höga krav på tjejerna idag genom att be dem spela 6-0 försvar hela matchen mot killarna. Om de förlorade skulle de göra 100 situps, de protesterade högljutt och det slutade med att jag själv fick lova motsatsen, om de skulle vinna var det jag som fick lägga mig och göra dessa hundra situps. Det slutade med att tjejerna med en avbytare vann med 19-3 och jag låg på golvet och flämtade med mina 100. En bra kväll med andra ord.

Idag har jag namnsdag, Anna-dagen idag.
Anna är ett hebreiskt namn som betyder "nåd" eller den "benådade". Jag har aldrig önskat mig något annat namn trots att namnet ägs av cirka 121 500 stycken, bara i Sverige. Jag har aldrig varit ensam om mitt namn när jag gick i skolan, alltid minst två. För att skilja oss Annor åt fick vi en vacker bokstav efter vårt namn, vilket alltid var första bokstaven av efternamnet. Jag fick heta Anna P, egentligen är det ganska konstigt eftersom mitt första efternamn börjar på R.
Jag har fått fem burkar honung och ett nytt te, Skärgårdste med smak av jordgubb, rabarber och passionsfrukt.
Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0