Stockholmresa - 27 april!

image452
Åh nu ska ni få höra, jag har hittat ett så underbart tyg för kilopriset 150 kronor och jag betalade ca 50 spänn och det är så fint. Vitt med rosa, röda blommor på. Åh äntligen kan jag sy mig mitt första blommiga plagg, dessutom är det en rätt rejäl bit så jag kan sy massa saker.
Funderar starkt på en kjol, under del till en klänning, bit av tubtopp och väska.
Älskade älskade tyg, fint va?
Köpte även 6 meter resårband till min lilla syhörna.

Ikväll gör jag ingenting. Var på stan med Caroline till klockan sju, sedan har jag ätit med mina föräldrar OCH faktiskt beställt en resa till huvudstaden. Träffa mina kusiner, min gamla barndomskamrat Lisa och sedan shoppa loss lite också. Har funderat starkt på hur jag ska skaffa mig pengar, men ja, snabba pengar är svårt att bara få tag i sådär. Måste nog tänka vidare.

Själv i huvudstaden. Mamma gillar det inte vilket hon visade snabbt, tack mamma... Men jag är snart 19 och nog fan ska jag klara mig med tanke på att jag har varit där en miljon gånger och jag lovar att inte besöka nåhra hemska tunnelbanor om kvällarna, ja jösses! Ska försöka lura med min lillkusinen till stan också, vi brukar ha så himla kul där tillsammans. Dock kommer jag sakna min snutt som jag lämnar här hemma eftersom han besöker huvudstaden redan nästa helg, och det kommer kännas konstigt att vara där utan honom eftersom jag har varit där de senaste typ 100 gångerna med honom. Men skönt ändå att få ta hand om sig själv lite och bara slappna av, tur det finns telefon!

Åh, nu längtar jag. Stockholm!
Släppa plugget, lämna Umeå och möta våren som troligen kommer vara några veckor fram därborta!
Härligt!

Kommentarer
Postat av: Stella

Huvva, nu blev jag också sy-sugen! Får nog lov att göra ett lite besök på ohlssons tyger imorgon :)

2008-04-12 @ 01:25:47
URL: http://stellaliljestrom.blogg.se
Postat av: Anna

vilket gulligt tyg...

2008-04-12 @ 19:19:33
URL: http://dressingroom.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0