Slutkörd efter DM

Jag är helt slut! Upp klockan kvart över sju, äta frukost och bege mig till hallen. Tjejerna har haft DM idag.
Jag har skrikit, sprungit, lyssnad, jagat, kastat, hoppat och allt man kan göra och jag är helt slut. Men lätt värd dag, tjejerna är så galet underbara och jag är så stolt över dom.

Match nummer ett, vi möter Gimonäs. Det blev jätte få mål och vi låg under med ett mål i slutminutrarna och deras målvakt vågar sig ut långt ut på planen, någonting går fel med passningen och mina tjejer får tag i bollen. Nelly står på mållinjen med helt öppet mål, hon får bollen helt perfekt och kastar in den i mål och när bollen är släppt och i luften så blåser slutsignalen och målet bortdöms. Hur otur kan man ha på en skala?

Nästa match var lite tyngre, Sandvik är ett ruskigt bra lag vilket vi redan visste. Efter första halvlek var det både dåligt självförtroende och skador som oroade tjejerna men andra halvlek så spelade dom så fenomenalt bra. Dom sprang, dom peppade och dom kämpade så otroligt bra och jag blev så häpen att se deras vilja och om man tänker så, så slog vi Sandvik. Sandvik gick vidare til final tillsammans med Ersmark, vilket inte var jätte oväntat. Dom spelade en ruskigt tuff match som Sandvik senare vann. Grattis!
Näst DM, då ska vi visa vart skåpet skall stå!

Annars då? Jo jag är dödstrött i kroppen med massa vänner planerar utgång som jag gärna skulle ha följt med på ifall jag inte var totalt slut. Huvudet värker trots att jag har sovit så jag tror nog att de blir en lugn lugn kväll. Tråkigt faktiskt, jag som alltid är taggad.

Nu ska jag göra mig en kopp te, tajma nåt töntigt program och sedan ringa min morbror och förvarna återigen att jag dyker upp i huvudstaden söndag den 27 april.
Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Tiina

Vilken fin blogg du har! Kul att läsa =)

2008-04-12 @ 21:34:57
URL: http://tiinak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0