Saknad

Trots att det inte blev mycket sömn inatt så lyckades jag i allafall drömma. Jag drömde om min gamla katt och när image453jag vaknade så såg jag hans halsband ligga på hyllan. Det är inte klokt så tomt det kan vara egentligen. Det var ett par år sedan han dog nu, men i och med att han blev 19 år så har han varit med största delet av mitt liv. Mamma som egentligen bara är en hundvän älskade katten från första början och för oss andra var det inte svårt att göra detsamma. Så klok, så snäll och så underbar. Hunden och han låg på var sin sida i mamma och pappas säng och nu är det bara vovven kvar.
Det är tomt, och det är gör ont.
Jag somnade bervid honom den dagen han gick bort. Han skulle få en spruta eftersom han led av hjärtsvikt och vatten i lungorna. Jag låg brevid honom i mamma och pappas säng, han sov och jag sov. När jag vaknade så fanns han inte mer. Det är inte klokt så ont det kan göra att tappa ett djur, speciellt ett djur som följt med i så många år. Kan inte räkna hur många gånger jag gråtit i hans päls och utan ord så kunde han trösta. älskade älskade Salle.

image454


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0