Stockholm i mitt hjärta

Åh, jag trodde allting var klart med att fira nyår i Stockholm. Jag hade ordnat allting, ringt kusiner, fått mami att ringa lägenhetsägarna på Linneagatan och hundvakten, men ändå så var de självklart nåt som skulle driva mig till vansinne. Varje dag har jag kollat biljettpriserna till Stockholm med flyg men helvete så for ungdomsbiljetterna tydligen igår, för idag så fanns bara dyrbiljetterna kvar.. Så vi åker dit för tre gånger så mycket som en vanlig enkelbiljett kostar. Sämst.Jag måste få sura för jag trodde jag fixat allting och Stockholm känns så himla kul över nyår och allting. Åja, nu imorgon innan 11 ska biljetterna ha beställts. Det blir Stockholm från den 27 december till den 2 januari ( 2008 - galet). Bo i Bromma med kusinerna från 27 - 30, sedan Linneagatan från 30 - 2 jan.
Kommer nog att bli bra trots allt, trots att resan kostar som att åka utomlands. Jaja, gratis boende i allafall. Nåt positivt.

Jag längar nu i allafall.
Även om jag bara föddes och spenderade några år i Stockholm som bebis så känns de på nåt sätt så skönt att komma dit, lite som hemma. Jag kommer lätt att flytta dit under några år efter skolan. Allt finns där. Mamma flyttade dit när pappa gjorde lumpen och började jobba på Marabou. Skulle inte vara helt fel.
Aja nu ser jag fram emot den dyra resan dit i allafall och hoppas på att jag får mycket pengar i julklapp att röra mig med där nere.

Nu ska jag gå de de få stegen mot sängen och försöka sova. Har sovmorgon imorgon, men tänkte fara upp och cykla på pappas nya träningcykel för att ha hela eftermiddagen åt pluggandet. Orkade inte röra historia uppgiften ett dugg idag. Åh, ångest. Kommer bli en jobbig morgondag, jösses. Se det positivt, tisdag är de över. För ett tag i allafall..

Godnatt, sov så gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0