Paus med lite jul-längtan

Tagit en liten paus i pluggandet. Jösses, vad det kräver energi.
Har hunnit hyffsat långt i allafall men har inte hunnit titta på matten än. Funderar på att lämna det ett tag.
Just nu sitter jag och längtar efter julen. Jag fick en fråga på min blogg igår om jag gillade julen mer än nyår och jag har suttit och funderat över det idag. Julen är ju alltid mysig och så för att man får träffa släkt, äta god mat och få och ge bort massa fina presenter. Alla är glada i princip. Jag har dock inte haft mina drömjular än eftersom vi alltid varit runt på hundratals ställen under julen så det har inte jämt varit kul att stressa omkring, men den här julen kommer alla till oss så därför ser jag jätte mycket framemot den här julen. Nyår när jag var yngre firade vi nästan jämt med grannarna och det var jätte kul eftersom nästan alla har barn i min ålder och vi lyckades alltid ha skoj, men med åren så växer man upp och vill kanske fira med sina andra kompisar och det har gjort att jag inte riktigt tycker om nyår eftersom det var länge sedan det blev som jag hade tänkt mig. Man ska äta med familjen, träffa lite släkt, fara och festa med kompisar, snabbt ner till stan, leta kompisar, tillbaka till fest, osv. Alla blir spridda över hela stan och de är svårt att göra det man tänkt sig. Önskar mig en lugn nyår, vilket jag kommer få iår. Tror man ska satsa att vara ett gäng kompisar och vara dom hela kvällen så man inte skiljs för de kan verkligen förstöra en trevlig nyårafton. Så iår längtar jag till båda! Men vanligt fall. . . är det nog julen som är mysigast!

Längtar tills mitt pluggande är över så jag kan få storstäda mitt rum och handla julklappar och slå in dom och bara mysa med glögg, pepparkakor och julmusik. Tisdag nästa vecka är allting slut.
Åh. Andas och härda.

image81
Här är en julaftonskväll för 3 år sedan efter att vi besökt all vår släkt som är utspridd över stan.
Kisse, Anna och Loka.

Min mamma fyller år den 25 december, vilket hon hatar. Då brukar jag och pappa överraska henne på julaftonsnatten vid ett, två tiden med kräftor och champagne. Det går hem hos alla, (speciellt hos en viss kisse).
rip

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0